Turbóba érkező idegen anyag
Kompresszor oldalra (más néven hideg oldal, vagy a sűrítő oldal) érkező idegen anyag.
Például:
Port tud szívni, a nem megfelelő légszűrő miatt (nem pontossan illeszkedik be a heyére), akkor elkoptathatja, megcsipkézheti a lapátok belépő élfelületét.
Komolyabb sérűlés is bekövetkezhet a sűritőkeréken, ha pornál nagyobb idegen anyag kerülbe, letörhet egy darab a lapátból, de még el is koptathatja vagy le “darálhatja” a lapátokat.
Például:
Légszűrőház egy darabja vagy a légszűrőház és a turbófeltöltő közötti műanyag- gyumicsőnek egy darabja.
Kipufogó oldalra is érkezhet idegen anyag a motor égés teréből!!! Kicsit gondoljon bele, amikor a kipufogószelep kinyit akkor a kipufogógáz kiáramlásával ki tudnak jönni kisebb alkatrészek is ami a szeleptányér és a szelepülék közt kifér.
Például:
A szeleptányér, vagy a szelepüléknek egy darabja. Elő forfulhat, hogy a hibás befecskendezők miatt leég a dugattyú zicere vagy a közepére egy körübelül egy forintos méretű lyuk keletkezik, az utobbitól még ketté is repedhet a dugattyú. Ezek az anyagok ki tudnak férni a szeleptányér és a szelepülék között. A mostani autóknál előfordulhat az is, hogy nem idegen anyag végez a turbinatengelyel. Eltőmödött részecskeszűrő állandó regenerálása (öntisztitás) miatt a kipufogógáznak magasabb lesz a hőmérséklete ezért szó szerint elégeti a változógeometria és tengelylapát éleit.
Turbó olajrendszerébe kerülő szenyeződés:
Az olajba kerülő szilárd szennyeződés (lerakodott korom, megéget olaj) illetve nem szilárd szennyező anyagok (hűtőfolyadék, gázolaj) a támcsapágyat és a radiáliscsapágyat egyaránt megtudja koptatni.
Például:
Az autó tulajdonos nem redszeresen cseréli az olajat autójában (10.000-15.000 kilométerenként) akkor először a motor olajrendszerében elkezd rá égni az olaj ami rövid uton a turbófeltöltő meghibásodásához vezethet. Ilyenkor természetesen a turbónak a belsejébe lévő csapágyaira is rá éghet az olaj. A motor olajrendszeréből a kokszos lerakodás bekerülhet a forgorész csapágyazásába és megkoptatja a polirozott sikló felülelteket.
Turbó meghibásodása olajhiány miatt:
A turbófeltöltő olajhiány miatt rövid élettartalmú lesz. Az olajhiány más néven olajnyomási probléma sok mindentől adodhat.
Kétféle olajhiány különbeztetünk meg:
Olaj van, de nem megfelelő nyomáson érkezik meg az olaj a turbóba ezáltal nem tudd központba helyezkedni a forgórész és hosszanti logást eredményez a támcsapágy megkopása miatt.
Olaj nincs, szárazon fut a forgórész a vége tengelytörés rövid időn belül.
Ez lehet egyféle gond de egyszerre több össze tevője is lehet.
Például:
Elfáradt vagy tönkre ment olajpumpától.
A leggyakoribb jelenség az autóknál, hogy olajnyomócső cseréjét kihagyák. Minden autó gyártó előírja bizonyos futás teljesitmény után az olajnyomócsőnek a cseréjét.
Az olajpumpa szívócsonkján elhelyezett szűrő szokot még elkokszosodni, amikor a hengerfej olajterében lakó befecskendezőknek a tűzgyűrűje át ég, ezért az égéstérből bekerül a korom az olajba.